מוקד טלמרקטינג למכירה

מוקד טלמרקטינג למכירה אחראי לפעולות ותהליכי מכירה. זה הקטע שלו. לחילופין, הביטוי יכול לסמן רצון של עסק לרכוש מוקד שכזה. כלומר, לקחת מוקד מתפעל, פועל ומתפקד על מנת לרכוש אותו, לשלב אותו בפעילות העסקית. ואילו, לא צריך לרכוש לחפש מוקד טלמרקטינג למכירה כשניתן פשוט לקבל את שירותיו בהשכרה, במסגרת מיקור חוץ. למידע נוסף, ניתן להשאיר פרטים ואחזור בהקדם או פשוט לקרוא את הכתבה (ואז, אם רוצים, להשאיר פרטים).


מדוע לברר על מוקד טלמרקטינג למכירה?

 ובכן, ספציפית, אנשי מכירות במוקד שלנו מתמחים במכירות טלפוניות וביצירת אפסיילים. באופן מסורתי, אנשי טלמרקטינג לא אחראיים על אפסיילים, אלא אם כן הם מתקשרים ללקוחות קיימים. טלמרקטינג עשוי להיות אקט שיווקי ומכירתי, בשלבים מוקדמים יותר של המכירה לאנשים שטרם נהפכו ללקוחות. ועם זאת, זה לבטח יהיה נחמד לדעת שמוקד כמו שלנו מאויש באנשים שאכן יודעים לשמור על קשר עם לקוחות קיימים, להקשיב לרצונות ולצרכים ולבדוק פוטנציאל לאפסיילים. נכון, זה עשוי להישמע כמו מוקד מאוד מעניין ואולי גם בר ערך לעסק שלך. זה עשוי להישמע כמו מוקד טלמרקטינג למכירה, או, כביכול, מוקד ראוי למכירה / רכישה. ועם זאת, אנחנו לחלוטין נשמח לעזור לעסק שלך גם בלי למכור את המוקד.

רק את שירותיו. וזה עשוי להספיק לעסק שלך.


מוקד טלמרקטינג למכירה שיודע את מלאכתו

הידע שהמוקד שלנו צבר עם הדרך, המיומנות, והיכולת לייצר תוצאות מיידיות עשויה להיות רבת ערך לעסק, כאשר אנחנו מיישמים את השיטה ומתאימים אותה לנסיבות הקיימות. השאיפה היא לספק ללקוחותינו מקום של שקט. מקום של מנוחה. מקום של ידיעה, שמישהו דואג להם, ולוקח אחריות על המשימות החשובות בעסק שלהם. האם שירותי טלמרקטינג זה משהו שהעסק שלך צריך? ובכן, זה מאוד תלוי כיצד הם נכנסים במערכת העסקית שלך. כיצד הם תורמים לעסק שלך. כמה חשוב שהם אכן יתרחשו ברמה גבוהה. אם, לדוגמה, שירותי טלמרקטינג בעסק שלך נועדו לחמם את הלידים לטמפרטורת קנייה עבור אנשי המכירות האחרים במוקד שלך (או במוקד שקיבלת את שירותיו), אזי שיש כאן חוליה בשרשרת. חוליה חשובה בשרשרת, שעשויה להיות משמעותית עבור תהליכי המכירה בעסק שלך. על כן, חשוב שהיא תהיה בידיים טובות ועל פי כן תהיה יציבה וחזקה גם השרשרת בכללותה. בקיצור, שתהיה החולייה החזקה.


טלמרקטינג בעסק

אם ביררת על מוקד טלמרקטינג למכירה, כנראה שיש לך רצון לשדרג את יכולות הטלמרקטינג של העסק שלך, וכנראה אין לך רצון לשדרג את יכולות הטלמרקטינג של העסק שלך בכוחות עצמך. אולי, הפוקוס, הזמן, תשומת הלב והמשאבים שלך מיועדים להיבטים אחרים בעסק שלך.  על כן, אולי חשבת כי מוקד טלמרקטינג למכירה יכול להיות התשובה. ובכן, יכול להיות שצדקת. ועם זאת, אם יורשה לי להציע – יכול להיות ששירותי טלמרקטינג במיקור חוץ יהיו בדיוק הדבר כרגע. אולי לא. אפשר לדבר ב-4 אוזניים על מנת לשמוע ולראות מה המצב ואם יש לי הצעות מעניינות עבורך. כך או כך, תהליכי המכירה בעסק שלך עשויים להיות מאוד משמעותיים וחשובים לך. ותהליכי הטלמרקטינג בעסק שלך, עשויים להיות מאוד משמעותיים וחשובים עבור תהליכי המכירה בעסק שלך. בייחוד, אם תהליכי המכירה אכן מורכבים, בין היתר, מנקודות מגע עם הלקוח כדרך טלמרקטינג.


מסע הלקוח

נקודות מסע עם הלקוח, מרכיבות את מסע הלקוח. הנקודות בהן הלקוח בא במגע עם העסק שלך. נקודת מגע אחת עשויה להיות בפייסבוק, אחרת בשיחת טלמרקטינג, אחרת במעמד המכירה, אחרת בעת קבלת המוצר / השירות, אחרת בעת צפייה בסרטון יוטיוב, אחרת בעת שיחה מהמוקד לאחר שהמכירה הושלמה ואולי גם רכישת אפסייל באותה הזדמנות. בקיצור, תהליך מכירה עשוי להיות מורכב מכל מיני נקודות מגע עם הלקוח. מוקד טלמרקטינג למכירה עשוי להיות דרך מסוימת לבוא במגע עם לקוח פעם נוספת, ואולי אף מספר פעמים נוספות, על מנת להעלות את המודעות של הלקוח לבעיה / לפתרון / לזה שהעסק שלך מציע את הפתרון הזה. כך, שאם יש לו רצון אינהרנטי לפתור בעיה, ושיחת הטלמרקטינג סייעה לו להבין שיש בעיה, לראות אותה יותר טוב, להבהיר שיש פתרון ושלעסק שלך עשוי להיות הפתרון לזה – זה עשוי להתקדם לעבר שיחת מכירה של ממש וסגירת עסקה.

כל נקודת מגע, בין הלקוח לעסק, יכולה לשמש על מנת ללמד אותו על הבעיה, על הפתרון, ועל הדרך הנכונה לראות את הבעיה ואת הפתרון על מנת להתקדם לשלב החדש בחיים שלו, באופן יעיל יותר. קצת כמו אינסטלטור שנכנס לשירותים, ומזהה בעיות שדרי הבית לא ידעו שקיימות. וכעת, דרי הבית מבינים את התסמינים השונים שראו לבעיות שטרם זיהו. באופן דומה, אנשים אולי מבחינים בתסמינים, אך טרם יודעים ומזהים קשרי סיבה ותוצאה. השיחה שלנו עשויה להצביע על קשרי סיבה ותוצאה שהוא טרם היה מודע להם. ובכך, אנחנו גם ממצבים את עצמנו כדמויות סמכות בחוויה הישירה שלו ("המנטורים / המדריכים במסע"), וגם נותנים לו ערך של ממש. נניח, כי תסריטי שיחה לא יהיו אלמנטים רובוטיים שנועדו לקדם את הלקוח לאיזו עמדה שהיינו רוצים שיהיה בה… אלא דווקא יהיו סט שאלות שנועדו לברר צרכים, רצונות, ולהצביע על דרכים לפתרונות… זה כשלעצמו עשוי להפוך את שיחות הטלמרקטינג לדרכים להעניק שירות.


שיחות מכירה ערכיות

ובכך, אם אנשי המכירות מרגישים שהם מעניקים שירות, והלקוחות הפוטנציאליים מרגישים שהם מקבלים שירות – זה עשוי להפוך את שיחות הטלמרקטינג לשיחות מאוד מהנות ובעלות ערך. אין מדובר על שיחות שווא, בהן יש אדם שמתיימר לייעץ לצד השני, וזאת על מנת לנסות להישמע סמכותי, להחזיק בכוח בסיטואציה, ולנסות לקדם אג'נדה משלו. אלא רצון ממשי לבדוק איפה הלקוח הפוטנציאלי נמצא, ואיך ניתן לעזור לו, במידה וזו אפשרות. איש מכירות שבאמת יודע להקשיב, להישאר מאוזן בתוכו במהלך השיחה, לשאול שאלות חשובות ולזהות צרכים ורצונות עשוי להביא הרבה בהירות לאנשים שרוצים לנהל איתו את השיח הזה. ועם זאת, עליו להיות במקום טוב עם עצמו, במקום שרוצה להיטיב עם הלקוח, על מנת שתהיה לו אפשרות להביא את הכוונה הכנה שלו לשיח. כוונה שעשויה להיות מורגשת על ידי בן שיחו וזה כשלעצמו עשוי לעזור מאוד בהסכמה של אנשים להיכנס איתו לשיחת טלמרקטינג.

נכון, אנחנו מדברים כאן על טלמרקטינג. לא על משהו עמוק מדי. אך יש לזכור, כי מדובר בנקודה במסע הלקוח. שהיא אפילו, לא בהכרח, מעמד המכירה. אלא בנקודה בה איש הטלמרקטינג מסביר ללקוח במה מדובר, מה האפשרויות שלו, ובאופן כללי מחמם אותו על המשך תהליך עם בית העסק. מדובר בהזדמנות ייחודית הן לעזור ללקוח הפוטנציאלי, והן לעשות רושם ממש ממש טוב. כך, שאם הלקוח הפוטנציאלי ימשיך אחר כך לשיחת מכירות של ממש, יכול להיות שהוא יעשה זאת עם מודעות רבה יותר מבעבר ועם דעה חיובית יותר לגבי בית העסק.

אנליטיקס, רבאק מכירתי ולב

הרבה עסקים רוצים להרוויח יותר כסף. והרבה מהם, עשויים להיתקל בכל מיני שיטות להרוויח עוד ועוד כסף. יש כאלה שלוקחים שיטה יותר אנליטית אשר קשורה למשפכים, ניתוחי נתונים, הבנה מה עובד וכן הלאה. יש כאלה שלוקחים שיטה יותר מכירתית, ומנסים פשוט למכור כמה שיותר ולהביא את הרבאק. יש אנשים שאולי פועלים מהלב ומחפשים לתת יותר ערך לעולם ולראות מה יקרה. אין שיטה שהיא יותר טובה מהאחרת, או אם יש – אנחנו לא נרצה להגיד. מה שכן, לכל גישה יש את היתרונות שלה. כן, חשוב להביא את הרבאק. כן, ניתוח נתונים עשוי להוסיף המון ערך, תבונה ומודעות להתנהלות שלך. וגם – לתת מהלב, עשוי להעצים אותך אל מול הקליינטים הקיימים והאפשריים שלך. כמו גם, לייצר שדה של כוונות טובות, שעשוי מאוד להשתלם בנקודה כזו או אחרת בדרך.

לדעתי, מוקד טלמרקטינג למכירה שבאמת שווה את הטייטל, עשוי להפגין אלמנטים והיבטים מכל אחת משלושת הגישות הללו. לדוגמה, ברובד האנליטיקס: אנחנו מקיימים שיחות משוב, מאזינים לשיחות, מנהלים תהליכי מכירה, עוקבים אחר תוצרים, מספקים הכוונות מדויקות ונשארים בקשר עם הלקוחות שלנו על מנת לתקשר להם את המצב ומה אנחנו עושים לגביו. כך שיש איסוף נתונים, ניתוח שלהם במידה רצויה ואף יישום שינויים שאולי מרגיש לנו שמתבקש ליישם. מנגד, אנחנו גם מאמינים ברבאק מכירתי. לא בהכרח רבאק עיוור, או לנסות לעבוד יתר על המידה, או להתלהב יתר על המידה. אך תשוקה בריאה ורצון חזק לדבר עם אנשים ולסגור איתם עסקאות (גם במסגרת טלמרקטינג) עשויה מאוד לעזור על מנת להמשיך להשתפר ולגדול בתחום.

ולבסוף, לתת מהלב זה ממש חשוב. אם אנחנו מתארים לעצמנו איש מכירות שמנסה למכור ברבאק אך הוא לא מחובר ללב שלו, אנחנו עשויים לדמיין אדם שלא ממש עוצר לשאול אנשים מה הצרכים והרצונות שלהם. ואם כן, אולי הוא עושה זאת ממטרות שלא בהכרח נועדו לאהוב ולתת להם ערך. אלא מתוך מטרה לסמן ווי או לקדם איזשהו מטרות שלא בהכרח עולות בקנה אחד עם האינטרסים האישיים שלהם. כך, שלא רק שזה עשוי לייצר התנגדות, יכול להיות שזה בכלל, בתוך תוכו, לא יהיה לו נעים. כך, שהיכולת לפעול מהלב, ולהעניק לאנשים, עשויה לשרת מאוד אנשי מכירות הרציניים במלאכתם ורוצים לעשות אותה נאמנה.


טלמרקטינג עם תוצאות

ואכן, מוקד טלמרקטינג למכירה שיכול לספק אנשים שיש להם מידה טובה של רבאק, ניתוח נתונים (וניהול עצמי, שיפור עצמי ונכונות לגדול), יחד עם לב גדול – עשוי להיות מוקד שעושה את מלאכתו, ממש ממש טוב. ממש, ממש, טוב. כך, שזה יכול להיות די ברור מדוע מישהו יסתכל עליו וישראל אם מדובר במוקד טלמרקטינג למכירה. וזאת, כי אם התוצאות של אותו בית עסק באמת מגיעות להישגים יפים, הרי שזה יכול לקבל ביטוי במידה רבה של מכירות. כלומר, אם החולייה בשרשרת העסקית דורשת הצלחה ברבתית בתחום הטלמרקטינג… ואכן יש הצלחה כזאת… זה עשוי לקדם המון לידים מחוממים ומבושלים היטב קדימה בשרשרת המכירה עד מעמד המכירה בשיעור יעיל מבעבר. וזה עשוי להתבטא במידה משופרת של מכירות עבור העסק. עד כדי כך, שמוקד טלמרקטינג למכירה עשוי להישמע כמו אופציה מעניינת.

אך כמו שציינתי קודם – אין צורך לברר על מוקד טלמרקטינג למכירה, כאשר ניתן גם לקבל את שירותיו, מבלי לרכוש את כל המוקד. זה לא שכדאי לעשות מיקור חוץ על פני לרכוש מוקד. מוקד טלמרקטינג למכירה בהחלט יכול להוות רעיון מעניין ואולי אף רלוונטי. ואילו, אם יש אפשרות כי שירותי טלמרקטינג במיקור חוץ יהיו מתאימים יותר, אזי שזו אפשרות שניתן לברר ואשמח להסביר קצת את השקפתי. ואולי נדבר קצת על הפוטנציאלים של מוקד טלמרקטינג שכזה. ניתן להשאיר פרטים ואחזור בהמשך.

יעקב רפאלוב

בעשור האחרון מכרתי שירותים ומוצרים במנעד רחב ובמרוצת הזמן ראיתי איך אפשר להרים כסף מהרצפה, על בסיס הלידים שמגיעים לעסק ולא מטופלים.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

דילוג לתוכן