טלמיטינג מהבית נועד לאנשים שבאמת מבינים את החשיבות של מכירות בעסק שלהם. לאנשים, שמבינים את החשיבות של מכירות, אך יותר מזה, מבינים את החשיבות של לעשות את הדבר הנכון בזמן הנכון. במילים אחרות: לעשות טלמיטינג, כן, אך לעשות זאת במידה ובצורה הרצויה. לא צריך ללכת לגייס אנשי מכירות טלמיטינג, כאשר הם יכולים לבוא עד אליך ולעבוד מביתם. בייחוד אם זה מפנה אותך לעשות דברים אחרים שהעסק שלך צריך. נשמע מעניין? בא לך לדלג על הכתבה ולחתוך ישר לעיקר? ניתן להשאיר לי פרטים ואשתדל לחזור בהקדם ולדבר ב-4 אוזניים על הסוגייה.


לקחת אחריות על מחלקת המכירות

אחד המסרים החשובים שלי הוא לא להזניח את המכירות. על מנת לא להזניח את המכירות יש לקחת עליהן אחריות. אנחנו יכולים לקחת אחריות אוהבת על מחלקת המכירות בעסק שלנו (גם אם היא טרם קיימת, וגם אם לצורך העניין אנחנו בכלל מדברים על טלמיטינג) כדרך:

  1. ביצוע מלאכת המכירות בעסק שלנו
  2. גיוס אנשים אחרים שיעשו את מלאכת המכירות בעסק שלנו
  3. גיוס אנשי טלמיטינג מהבית

מה מבין האפשרויות עשויה להתאים לך במידה הרבה ביותר? ובכן, זה מאוד תלוי במטרה שלך. אני אישית חושב ומאמין כי הזמן שלנו הוא המשאב החשוב ביותר. למעשה, לא רק הזמן – אלא גם הפוקוס שלנו. הפוקוס שלנו הוא מה שאנחנו עושים עם הזמן שלנו. אם הפוקוס שלנו הולך לכדי:

  1. ביצוע מלאכת המכירות
  2. איתור, גיוס, טיפוח וניהול אנשי מכירות שיבצעו את מלאכת המכירות
  3. ו/או איתור, גיוס, טיפול וניהול מנהלי מכירות שיטפחו וינהלו את אנשי המכירות שגייסנו

אז הפוקוס שלנו לא הולך למקומות אחרים בעסק שלנו. ואנחנו קוראים לזה "עלות ההזדמנויות". כלומר, העלות, השווי של ההזדמנות שניצלנו אל מול ההזדמנות שלא ניצלנו. אם בעסק שלך יש דברים שרק לך יש יכולת לעשות, אך לא עשית אותם – איבדת את ההזדמנות ושילמת את המחיר על כך שזה לא נעשה. המחיר עשוי להיות:

  1. עיכובים בדדליינים
  2. אי התקדמות והתפתחות העסק בנתיב שהיה אחריותך לקדם ולפתח
  3. אי מימוש פוטנציאליים כאלה ואחרים שהיו בתחום אחריותך
  4. אי גילוי פוטנציאליים שאולי היו מתגלים לו הייתה לך פניות לעשות את מה שהיית אמור לעשות ולקבל קצת זמן בינך לבינך (במקום לבצע את מלאכת המכירות ו/או לנהל אותה)


עלויות שירותי טלמיטינג מהבית

בקיצור, הזמן והפוקוס שלך חשובים מאוד. ביכולתך להשקיע אותם בתחום המכירות והטלמיטינג בעסק שלך – אך זה מגיע עם מחיר. מחיר שניתן להימנע מלשלם, אם בוחרים פשוט לשלם על שירותי טלמיטינג מהבית.  זה לא שאין מחיר במקרה הזה, אך המחיר הוא כדלהלן:

  1. עלות שירותי טלמיטינג מהבית מבחינה פיננסית
  2. עלות הזמן והפוקוס הדרוש על מנת לבחון את התוצאות של אנשי הטלמיטינג שלנו, להגיע לפגישות פידבק ותיאום ציפיות, ובאופן כללי להישאר מעורבים בתהליך המכירתי שאנחנו מציעים

הבה נפרק את העלויות הללו, ונראה אם הן משתלמות יותר מאשר האפשרות השנייה. ראשית, לפני שנעשה זאת, נציין מה העסק שלך עשוי לקבל:

  1. את הפניות, הפוקוס והמיקוד שלך למשימות רלוונטיות אחרות
  2. את האפשרות לקבל טלמיטינג מהבית – כלומר, שירותי טלמיטינג במיקור חוץ.
  3. מלאכת הטלמיטינג בעסק שלך תיעשה מבלי שאיש הטלמיטינג יגיע למשרד ומבלי שיהיה צורך במשרד בכלל

הבה נדבר כעת על העלויות של טלמיטינג מהבית מבחינה פיננסית. ראשית כל, נרצה לדבר על החלופות:

  1. ביצוע מלאכת הטלמיטינג בעצמך
  2. במקרה זה, העלות היא זאת שנובעת מכל הדברים שיכלו לקבל את תשומת ליבך, אך לא קיבלו. כל הדברים שיכלו להיעשות במקום, אך לא נעשו. כל מה שהיה יכול לקרות אם היה לך פוקוס מלא (או מלא יותר) על מה שבאמת חשוב, חיוני ועיקרי בעסק שלך. העלות היא בעצם חילוק ואף אובדן הפוקוס המלא שלך על מה שהיה נכון לך למקד אותו עליו.
  3. המשאבים הדרושים לאיתור, גיוס, טיפוח וניהול אנשי טלמיטינג ו/או מנהלי טלמיטינג בהתאם
  4. עלויות אלו עשויות להיות גבוהות לפחות במידה של טלמיטינג מהבית אך כל מקרה לגופו. שכן הן מערבות: תלוש משכורת לאיש מכירותשכר לחברות השמה / לוחות דרושיםהשקעת משאבים בהפצת המשרה הפנויה, ובכלל – חלוקת הפוקוס לנושא זההשקעת משאבים בטיפוח, ניהול, הכשרת והדרכת איש הטלמיטינג
  5. וזה לא שבמסגרת טלמיטינג מהבית לא יהיה צורך להכשיר ולהדריך את איש הטלמיטינג. אלא שאנחנו לוקחים פיקוד על החלק המכירתי. כך שמה שנותר לך זה פשוט לוודא שהוא מכיר את העסק שלך ויודע איך למכור את הפגישות עבורך באופן הכי מדהים. זו השקעת זמן, נכון, ועם זאת – החלק המכירתי יטופל בידינו.
  6. היעדר איש טלמיטינג זמין שמוכן לעבוד עד תום הליכי הגיוס, ההכשרה, החניכה, הטיפוח וההדרכה.
  7. בעוד שבמסגרת טלמיטינג מהבית העסק שלך יקבל איש מכירות שאיתרנו, גיסנו, טיפחנו והכנו לתפקיד.
  8. ונמשיך להכין לתפקיד ולעזור לו להשתפר.
  9. והעסק שלך מקבל אותו מבלי לחכות את כל התקופה הזאת. כך שהעלויות הקשורות להזדמנויות שאיש המכירות (שטרם גויס / הוכשר) לא רלוונטיות. אין אותן. כי קיבלת איש טלמיטינג שיכול להתחיל לעבוד די מהר, לאחר תקופת אפיון והבנה.


עלויות מול תועלת

בקיצור, בין אם בא לך ללכת על טלמיטינג מהבית במיקור חוץ, או לגייס אנשי טלמיטינג לעסק שלך, לכל חלופה יש את העלויות שלה. ניתן לבצע ניתוחי עלות מול תועלת על מנת להבין מה יהיה לך יותר רלוונטי, הולם ומדויק. אני אשמח לסייע בחישוב הזה, בהבנת הרצונות והצרכים שלך וחלוקת נקודת המבט שלי. ניתן להשאיר פרטים ואחזור בהקדם. אך לבינתיים, נרצה להתייחס לעלות החישוב מול התועלת המדוברת.

ראשית, נדבר על התועלת:

  1. אפשרות למכור פגישות ולקדם תהליכי מכירה
  2. אפשרות לנצל ערך מכירתי בעסק שלך
  3. אפשרות לזהות נקודות לשדרוג התהליכים המכירתיים – לאור כך שהם יוצאים לפועל ויש פידבק תוצאתי המהווה מחוון לגבי היעילות של אותם תהליכים מכירתיים. במילים אחרות: אנחנו יודעים אם העסק שלך מוכר פגישות או לא, כי אנחנו מוציאים לפועל הליכי מכירה.

זו התועלת שהעסק שלך עשוי לקבל בין אם חשבת על טלמיטינג מהבית במיקור חוץ ובין אם חשבת לגייס אנשי טלמיטינג לעסק שלך. אני באופן אישי, חושב שאנשי מכירות מפותחים יותר, בעלי תודעה מעמיקה יותר לתחום המכירות – עשויים להניב ערך רב יותר לעסק שלך, יותר מהר. כך שאם יש לך אפשרות לגייס מישהו כזה, יכול להיות שזה כשלעצמו יהיה בר תועלת עבורך. גם אם זה יעלה יותר כסף, יש דברים שאי אפשר לשים עליהם מחיר או למדוד אותם. או להבין אותם מתוך עיון בקורות חיים.

שכן, אנחנו מדברים כאן לא רק על ניצול ערך מכירתי, אלא גם על הבנה של תהליכי המכירה בעסק שלך. איש מכירות עשוי להיות מישהו שפשוט בא, ועושה מה שביקשת ומשתדל להגיע למטרות. והוא עשוי להיות מישהו שרואה את התמונה המלאה, רואה מה עובד ומה לא, ויודע להצביע על מה צריך שיפור ודיוק. בין אם זה ברמת התנאים שלו, ברמת סביבת העבודה, ברמת הלקוחות הפוטנציאליים, ברמת התהליכים המכירתיים – וכן הלאה. בקיצור, התועלת שלך עשויה להיות רבה יותר כאשר מדובר באיש מכירות שממש מבין מכירות, ויכול לסייע לך להבין כיצד למכור יותר בעסק שלך ולהבין את התמונה המכירתית הרחבה יותר.


טלמיטינג מהבית – השקעת זמן, פוקוס, משאבים, אנרגיה ותשומת לב

בקיצור, זמן הוא אחד המשאבים היקרים, ויש שיגידו שהוא גם היקר להם מכל. על פי כן, שירותי טלמיטינג שיכולים לפנות אותך לעשות דברים אחרים בעסק, ולהשקיע את הזמן שלך בנתיבים יותר מדויקים – עשויים להיות השקעה טובה בזמן שלך. כל עוד, יוצא לך להתפנות ולהשקיע זמן בדברים אחרים שברור לך שהם בעדיפות עבורך. שירותי טלמיטינג מהבית נועדו לקחת את היבט הטלמיטינג בעסק שלך, ופשוט לגרום לזה לקרות. מבלי מעורבות פעילה וישירה שלך, מלבד זו הנדרשת על מנת לפדבק את אנשי הטלמיטינג שלהם על התפקוד והתוצאות שלהם, ועל מנת להסתנכרן. סביר להניח שזה ייקח הרבה פחות זמן מאשר לעשות את כל הטלמיטינג בכוחות עצמך, או להכשיר, לטפח, לנהל, לאתר, ולגייס אנשי טלמיטינג לעסק שלך. שירותי טלמיטינג מהבית הם אלו שמאפשרים לך לקבל שירותי טלמיטינג, מבלי שאיש הטלמיטינג יעזוב את הבית שלו ומבלי שיהיה לך צורך לאתר, לגייס, לטפח, לנהל ולהדריך אותו לעשות את תפקידו. כי זה התפקיד של המעסיק הישיר שלו, וזה לא העסק שלך.

שירותי טלמיטינג מהבית מאפשרים לך לקבל את העובד המדויק לך. במקום להשקיע זמן בלאתר, לגייס, לטפח ולנהל עובדים – יש ביכולתך לעשות זאת במיקור חוץ. אחד היתרונות בכך, שזה חוסך לך זמן ופוקוס. כמו גם, עשוי להיות יעיל במיוחד. אם אני הגעתי מתחום המכירות, ועל מנת לעבוד עם עסקים שונים מצאתי לנכון לגייס אנשי טלמיטינג – סביר להניח שאני מבין מה אני מחפש, אכן מחפש והתמקצעתי בתהליכי החיפוש. כלומר, יש לי יכולת לאתר ולגייס עובדים שאני חושב שיכולים לעשות עבודה טובה בתחום הטלמיטינג. לנהל, ולטפח אותם.

כלומר, אם העסק שלך לא מתמחה בגיוס אנשי טלמיטינג, יכול להיות כי תהליך הגיוס עלול לקחת לך זמן. על מנת לחסוך במשאבי הזמן, ביכולתך להאציל את הליך הגיוס לעסקים שאכן מתמחים בזה: כמו העסק שלי, עם המומחיות והמיומנות שאני פיתחתי עבור הצרכים העסקיים שלי. ובכך, להנות מפירות מלאכתי. אם אני יודע לאתר ולגייס אנשי טלמיטינג, ולך יש אפשרות לשכור את שירותיי ולהנות מהצוות שאציב לשירותך: יש לך אפשרות לחסוך זמן, משאבים, פוקוס, תשומת לב ואנרגיה באיתור וגיוס איש טלמיטינג משלך. זכית לקבל טלמיטינג מהבית.  אם בא לך להמשיך את השיח ב-4 אוזניים, ניתן להשאיר פרטים ואחזור אליך בהקדם.

בקיצור, שירותי טלמיטינג מהבית עשויים לחסוך לך הרבה זמן, פוקוס, משאבים ותשומת לב – כי העסק שלך מקבל מישהו שאותר, גויס, טופח, נוהל והודרך על מנת לתת את השירות הטוב ביותר שאנחנו שואפים להעניק. על מנת שהעסק שלך יקבל את שלו בתחום הטלמיטינג. על מנת שזה יקרה, יתרחש, ועוד בלי מעורבותך הערה והפעולות. לאור כך שהפוקוס שלך יהיה בהיבטים אחרים בעסק שלך. ועם זאת, אנחנו לא נפרדים כאן וכמובן, ובהתאם לתיאום הציפיות בינינו, התקשורת העסקית תמשיך על מנת שתהיה לך תמונת מצב על פעילות הטלמיטינג, התוצרים והתוצאות. ואולי גם,  אם יהיה רלוונטי לחלוק, על תהליכי השיפור שאנחנו נוקטים על מנת להניב, ובכן, שיפור בתוצאות, עם הזמן.

יעקב רפאלוב

בעשור האחרון מכרתי שירותים ומוצרים במנעד רחב ובמרוצת הזמן ראיתי איך אפשר להרים כסף מהרצפה, על בסיס הלידים שמגיעים לעסק ולא מטופלים.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

דילוג לתוכן